Az utóbbi időben elég sok álláshirdetést böngésztem át, volt, hogy az elgépelés abszurdsága miatt nevettem fel, volt, hogy a hirdetés szövege és a megszerkesztése miatt leginkább sírni tudtam volna.

Hol kezdődik a jelöltélmény/munkavállalói élmény? Mi- HR szakemberek- mit tudunk tenni a pozitív jelöltélmény érdekében?

Hirdetés

  1. Véleményem szerint az első fontos dolog maga a hirdetés jó megfogalmazása, megszerkesztése és  a megfelelő hirdetési csatornák kiválasztása. Az álláshirdetés kvázi egy reklámként funkcionál, az Employer branding  fontos része.
  2. A hirdetés legyen figyelemfelhívó, tömör, pontos (ne a munkaköri leírást másoljuk be), átlátható és informatív.
  3. Ne a szokásos klisékkel”legyen tele a „Mit kínálunk” rész, pl. versenyképes fizetés & juttatási csomag, fiatalos csapat és előrelépési lehetőségek  –  ma már ez nem lesz elég.
  4. Készülhet egy videó vagy fotó, ami közelebb hozza a jelöltet a vállalathoz, a pozícióhoz (LinkedIn-en van rá sok pozitív példa –  pl.„ez lesz a te helyed” .)
  5. Ne csak a „Mit várunk el tőled” részt fejtsük ki, hanem, hogy mi, mint munkáltató mit ajánlunk a munkabéren felül pl. céges programok & rendezvények, home office lehetősége, dolgozói jutalmazási rendszerek, társadalmi felelősségvállalás keretében szervezett programok, ergonomikus iroda, sportolás támogatása, tudásbázis megosztás, állatbarát iroda.
  6. Jó lenne, ha Magyarországon is eljutnánk odáig, hogy ne csak 1-2 álláshirdetésben legyen feltüntetve a kínált bér (bérsáv). Mindkét szereplő számára fontos tényező a bér, de lehet energiát és időt, azaz pénzt is spórolnánk, ha ezt az információt is megadnánk. Tudom, mi magyarok szeretünk egymás zsebében turkálni, de remélem egyszer eljön a változás.
  7. Szerepeljen a szövegben a  pontos munkavégzés helye – ne csak Budapest vagy Pest megye. Fontos támpont lehet, hogy Budapest melyik kerületében helyezkedik el a cég,  mert pl. városon belül 1-2 órákat  is elutazgathatunk a munkahely és a lakóhely között.
  8. Írjunk a kiválasztási folyamatról is, még jobb, ha a cég karrier oldalán a folyamat pontosan meg van fogalmazva, akkor linkeljük azt be.  Így a  jelölt is „képben lesz”, hogy mi vár rá a kiválasztás során.

Interjú

Térjünk rá az interjúztatásra. Tímár Krisztina – ÉlményHR– nagyon jól összefoglalta, a HR-esek interjúztatási 10 parancsolatát.Teljesen egyetértek Krisztinával és az általa megfogalmazott irányelvekkel.

Az időbeni visszajelzést és a jelöltélmény fontosságát emelném ki.

Manapság a szuper ATS rendszereknek köszönhetően a pályázók számára visszajelzést küldhetünk, különféle paraméterek alapján.

Ha a pályázó interjún is volt nálunk, időt & energiát fektetett a pályázatba, tiszteljük meg annyival, hogy telefonon visszajelzünk a számára (ha lehet ne 1,5-2 hónap után, ekkor biztos, hogy nem lesz pozitív a jelöltélmény). Ha el is utasítjuk a jelöltet, akkor is „pozitív szájízzel” fog ránk gondolni, mert mi is fektettünk annyi energiát a folyamatba, mint Ő.

Arra is figyeljünk, ha változik a pozíció tartalma, esetleg megszűnik, vagy belülről töltik be, kommunikáljuk ezt időben a jelöltek felé.

Hirdetés & interjú, a munkavállalói élmény alfája
Cimke:                     

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárás